اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

کله‌قندی‌های مزاحم؛ موانعی برای پارک خودروها در شهر

  • کد خبر: ۹۸۱۹۷
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
کله‌قندی‌های مزاحم؛ موانعی برای پارک خودروها در شهر
طبق قانون هیچ‌کس نمی‌تواند کوچه و خیابان را تملک کند، اما فروشگاه‌ها و ادارات مختلف با گذاشتن کله‌قندی ترافیکی، مانع پارک خودرو در جلو مغازه یا اداره می‌شوند. باید دید پلیس یا شهرداری دراین‌باره چه موضعی دارند.

طنین همتی|شهرآرانیوز، امروزه پارک خودرو به معضلی بزرگ برای کلان‌شهرهای کشور تبدیل شده است. اگر از سال‌های قبل زیرساخت پارکینگ برای مناطق پرتردد شهر دیده نشده باشد، حجم زیادی از پارک خودرو در خیابان‌های فرعی مناطق شلوغ به چشم می‌آید. بیمارستان‌ها، پاساژها و مجتمع‌های تجاری ازجمله مراکزی هستند که در صورت نبود پارکینگ عمومی در منطقه‌شان، پارک خودروها در آن محدوده با مشکل روبه‌رو می‌شود؛ به‌عنوان مثال در خیابان عارف احمدآباد مشهد به‌دلیل وجود مطب‌ها و کیلینک‌ها در آن محدوده، پارک خودرو به معضلی همیشگی تبدیل شده است.

اما معضل پارک خودرو فقط در این موضوع خلاصه نمی‌شود، گاهی دیده شده است ملک‌های شخصی، فروشگاه‌ها و ارگان‌ها با جانمایی کله‌قندی در محدوده ملکشان از پارک‌کردن خودرو دیگران جلوگیری می‌کنند. طبق قانون، هیچ‌کس نمی‌تواند کوچه و خیابان‌هایی را که مسدود نیست، به تملک در آورد. بنابراین، نصب هرگونه تابلو پارک ممنوع یا تهدید خودروها در کوچه و خیابان شهر جرم محسوب می‌شود و می‌توان از متخلفان در دادسرا شکایت کرد.

سرهنگ حمیدرضا دهنوی، رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی، درباره این موضوع اظهار کرد: ما مجوزی برای ممنوعیت پارک خودرو نداریم. در محل‌هایی که تابلو توقف ممنوع نصب شده است، مثل ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی یا تخلیه بار و در جایی که پل ورودی اداره یا فروشگاه وجود دارد، پارک خودرو ممنوع است. این‌ها جزو ممنوعیت‌های تردد است، اما اگر این موانع نباشد، به‌طبع شهروندان ممنوعیت دیگری برای پارک خودرو ندارند.

به‌گفته وی، معمولا ورودی خانه‌ها پلی دارد که پارک در مقابل این پل‌ها ممنوع است و مزاحمت محسوب می‌شود. موانعی که به‌شکل کله‌قندی در مقابل برخی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها نصب می‌شود، خودسرانه است و از نظر ما این کار غیرقانونی است. فقط در مکان‌هایی که راهنمایی‌ورانندگی تابلو ممنوعیت تردد نصب کرده است، اجازه تردد و پارک نیست.

وی گفت: در غیر این صورت، ما هیچ مجوز برای ایجاد ممنوعیت تردد به افراد نداده‌ایم؛ چه ارگان یا هتل باشد چه ملک شخصی. هرجایی که تابلو ممنوعیت تردد راهنمایی‌ورانندگی وجود ندارد، پارک‌کردن خودرو هم بلامانع است.

به‌گزارش شهرآرانیوز، این موضوع را از سازمان‌های مرتبط در شهرداری هم پیگیری کردیم، اما به‌گفته بیشتر مسئولان، متولی برخورد با این معضل فقط نیروی انتظامی و پلیس راهور است که با اعمال جریمه یا انتقال خودرو به پارکینگ برای برطرف‌کردن مشکل اقدام می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->